لیفت سینه با نخ

لیفت سینه با نخ (0)

لیفت سینه با نخ | لیفت سینه با لیزر و سایر روش ها | مزایا، عوارض وهزینه

در دنیای امروز، زنان به علت های مختلفی در پی شیوه هایی جهت لیفت سینه خود می باشند. به همین خاطر اهمیت زیادی در خصوص آشنایی با این شیوه ها وجود دارد. گروهی از بانوان پس از زایمان و کم کردن وزن در پی راهی برای زیباتر کردن ظاهر سینه هایشان هستند و با این کار قصد افزایش اعتماد به نفس خود را دارند. شیوه های گوناگونی برای لیفت سینه به وجود آمده است که هیچ نیازی به جراحی ندارد.
افتادگی سینه یک روند طبیعی و مسئله غیر قابل انکار می باشد که اغلب زنان با آن درگیر می شوند. این مسئله به دلایل مختلفی ایجاد می شود که به بررسی آن می پردازیم.

بارداری و زایمان

در طول زمان حاملگی و زایمان سینه سرشار از شیر شده و تولید شیر به وسیله غدد ترشح شیر داخل بافت آن انجام می شود. بعد از اتمام دوره شیردهی، این غدد جمع و نیز چروکیده خواهند شد. افتادگی سینه پس از اتمام این دوران و نیز در مواقعی در زمان یائسگی، امری طبیعی می باشد.

سایز سینه و اثر جاذبه زمین

کسانی که از دارای سینه های بزرگی می باشند، در مقایسه با سایر افراد بیشتر به افتادگی سینه دچار می شوند. جاذبه زمین تاثیر زیادی در این افتادگی دارد.

مسائل ژنتیکی و دیابت

پوست و رباط به میزان زیادی تحت تاثیر عواملی مانند ژنتیک و تغذیه قرار می گیرند که ممکن است این تاثیر مثبت و یا منفی باشد. در اثر کشیدگی پوست، بافت سینه نیز به افتادگی دچار می شود.

نوسانات مرتبط با وزن بدن

از دیگر موارد مرتبط با افتادگی سینه، می توان به کاهش و یا نوسانات وزن اشاره کرد. در اثر کم شدن وزن قسمتی از چربی موجود در سینه از بین رفته و دیگر وضعیت سابق برای پوست و رباط ها داخل بافت سینه ایجاد نمی شود که در نهایت سبب افتادگی و شل شدن پوست سینه می شود. با مصرف نمودن مواد غذایی دارای مواد معدنی کافی، از بروز این مشکل می توان خودداری نمود.

لیفت سینه با نخ

مانند بافت صورت، بافت سینه هم دچار تغییراتی می شود. این تغییرات برای عده ای زنان ناراحتی ایجاد می کند. در سالیان گذشته، از روش لیفت با نخ به عنوان آخرین شیوه جهت از بین بردن چین و چروک صورت، لیفت پوست و نیز جوان نمودن پوست یاد می شود. این روش که به جراحی خفیف لیفت هم معروف است، از روش های جراحی زیبایی می باشد که افتادگی پوست را برطرف کرده و سبب جوانسازی پوست می شود. در صورتی که بر روی یکی از اعضای بدن فرد، نیروی جاذبه اثر گذاشته است، با این روش به خوبی می توان آن را برطرف نمود. زیرا دارای حداقل عوارض و خطر بوده و نیازی به دوره بهبودی طولانی مدت ندارد. طبق این روش، در ناحیه تحت درمان چند بخیه زده می شود تا افتادگی آن را برطرف نماید.
در آغاز این روش، باید تحریک التهاب در پوست صورت گیرد. این التهاب نیز با هدف تولید کلاژن، الاستین و فیبروز می باشد. این نخ ها دارای جنس های گوناگونی مانند پلی گلیکولیک اسید، پلی لاکتیواسید، PGA و نیز پلی دی اکسان می باشند. کاربرد آن ها با توجه به ضخامت و جنسشان تعیین می شود. نخ های کاگدار در زمینه زیبایی و لیفتینگ مورد استفاده قرار می گیرند که از شکل های مختلفی برخوردار هستند. این نخ ها قابلیت جذب داشته و جهت انجام مواردی از جمله لیفت واژن، لیفت گردن، لیفت صورت و نیز سینه به کار می روند. در مواقعی هم جهت ترمیم جزئی پس از جراحی به کار می روند.

چگونگی عملکرد روش لیفت سینه با نخ

زمانی که این نخ ها به وسیله جراحی سینه در بدن قرار گرفتند، قسمت مورد نشر به طرف بالا حالت گرفته و سبب ایجاد مقاومت خوبی در برابر افتادگی سینه به طرف پایین می شود. پس از 4 الی 6 ماه جذب شده و تاثیرات آن برای 18 تا 24 ماه قابل مشاهده می باشد.

آشنایی با مزایای روش لیفت سینه با نخ

•  نتایج به صورت فوری ایجاد شده و برای 2 سال ماندگاری دارند.
  •  روند تولید کلاژن در این شیوه تحریک می شود و بهبودی خاصیت انعطاف پذیری بافت مربوطه، حاصل می شود.
  •  سبب تحریک شدن روند ایجاد عروق خونی جدید شده که در نتیجه منجر به بهتر شدن روند اکسیژن رسانی به پوست می شود.
  •  سبب کم شدن اندازه منافذ پوست از طریق ایجاد بافت جدید می شود.
  •  با تحریک نمودن فیبروبلاست، حجم و بافت پوست را بهبود می بخشد.
  •  روشی آسان و سریع بوده که حداقل ناراحتی و درد را برای فرد ایجاد می کند و دارای دوره بهبودی کوتاهی می باشد.
  •  به علت به کار رفتن داروی بی حسی در آن، دیگر عوارض لیفت سینه با بیهوشی را ایجاد نمی کند.
  •  عدم ایجاد خونریزی و یا عفونت پس از جراحی برای بیمار
  •  هیچ برش عمیقی در پوست به وجود نمی آید و دوره بهبودی بسیار کوتاه بوده و در نهایت سبب کم شدن اسکارهای حاصل از برش می شود.

چه افرادی می توانند روش لیفت سینه با نخ را انجام دهند؟

با بررسی سابقه پزشکی فرد و نیز شرایط سینه او، مناسب بودن یا نبودن این روش برای او تعیین می شود. در این بررسی مواردی از قبیل تغییرات پوستی، توده و دیگر مسائل احتمالی انجام می شوند. پس از پایان این ارزیابی ها، پزشک اطمینان می یابد که فرد کاندیدای مناسبی برای روش لیفت با نخ می باشد یا خیر. پیش از انجام این روش، بهتر است ماموگرافی صورت گیرد. در صورتی که فرد دارای سینه های افتاده باشد، این افتادگی به طرف پایین بوده و نوک سینه های آن ها به طرف بالا نمی باشد. جهت تعیین نمودن میزان این افتادگی، یک سیستم درجه بندی توسط پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که به میزان کمتری از افتادگی سینه دچار هستند، از نتایج مناسب تری بهره مند می شوند.

چه افرادی نمی‌ توانند روش لیفت سینه با نخ را انجام دهند؟

افرادی که به بیماری های از قبیل خود ایمنی، هپاتیت از نوع b و c، ایدز مبتلا هستند، زنانی که در دوره بارداری و یا شیردهی هستند، افراد دارای عفونت، افرادی که سابقه ایجاد کلوئید را داشته اند، افرادی که داروهایی مصرف می کنند که از انعقاد خون جلگیری می کند، افرادی که دارای انتظارات منصفانه ای از درمان ندارند، افرادی که داراری بد شکلی بدن می باشند، افرادی که در گذشته ایمپلنت سینه را انجام داده اند و نیز افرادی که سابقه سرطان بدخیم سینه را داشته اند از انجام این روش منع می شوند.

چگونگی انجام روش لیفت سینه با نخ

•  به وسیله بی حسی موضعی، ناحیه مورد نظر بی حس شده و هیچ دردی در طول این روش احساس نمی شود.
  •  در ادامه مشخص شدن نقاط مورد نظر برای درمان صورت می گیرد.
  •  به وسیله یک سرنگ ویژه، نخ ضد حساسیت درون آن قرار گرفته و سپس توسط پزشک در مناطق مربوطه کاشته می شود. با این امر لیفت و بالا کشیدن بدون این که پوست برداشته شود، صورت می گیرد. هیچ بخیه و برشی در این روش به کار نمی رود و تنها به کمک تزریق به زیر پوست صورت می گیرد.
  •  بعد از پایان یافتن درمان و تزریق نمودن نخ، بدون این که زخمی ایجاد شود، سرنگ ویژه از زیر پوست خارج خواهد شد.
  •  با توجه به میزان لیفت انجام شده، ممکن است از چند نخ استفاده شود.
  •  نخی که در با تزریق به پوست وارد می شود، در آن ناحیه باقی می ماند.

دوره بهبودی بعد از روش لیفت سینه با نخ

بعد از اتمام لیفت سینه، چسبی به صورت عمودی توسط پزشک به سینه فرد زده می شود و انتهای آن بر روی شانه فرد قرار داده می شود. بیمار باید برای 2 تا 3 روز از برداشتن این چسب خودداری نماید. با نظر پزشک، فرد باید برای 2 هفته از سوتین محافظ استفاده کند و برای همین مدت نیز در زمان خواب از سوتین نرم استفاده نماید.

آشنایی با عوارض جانبی روش لیفت سینه با نخ

ایجاد درد و کبودی بعد از هر عملی از جمله این روش، از معمول ترین عوارض به حساب می آید. معمولا فرد نیازمند 25 نخ در هر یک از سینه های خود می باشد و در صورتی که جابجایی نخ صورت گرفته باشد، پزشک به وسیله بی حسی موضعی و نیز سرنگ 21g آن را اصلاح می کند. اگر این نخ بلند باشد، امکان برجسته شدن آن وجود دارد.
به طور کلی این روش هیچ عوارض خاصی ندارد. جهت بالا کشیدن و شکل دهی به سینه ها، یکی از مناسب ترین شیوه ها به حساب می آید که نیازی به ایجاد برش ندارد و قسمت های سراخ شده جهت عبور نخ نیز بسیار ریز می باشند که اثری را از خود باقی نمی گذارند.

قیمت روش لیفت سینه با نخ چقدر است؟

موارد زیادی در مشخص شدن این هزینه نقش دارند. از جمله آن ها می توان به کیفیت مواد استفاده شده، تخصص جراح و مقدار افتادگی سینه ها اشاره نمود. به کمک مشورت کردن با جراح می توان از هزینه نهایی این روش اطلاع پیدا کرد.

سایر شیوه های غیر جراحی لیفت سینه

از دیگر روش هایی که برای لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرند و نیازمند جراحی نمی باشند، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

لیفت سینه با لیزر

در این روش، نور لیزر مورد استفاده قرار می گیرد که سبب تولید گرما می شود. در ابتدا به کمک لیزر اربیوم، سفت شدن پوست صورت می گیرد و سپس جهت نفوذ گرما به داخل بافت عمیق ناحیه تحت درمان، از لیزر گرم استفاده می شود. افرادی در طول این روش ممکن است درد و یا ناراحتی را احساس نمایند. البته در اغلب موارد این درد بلافاصله پس از درمان برطرف می شود. این شیوه جزو روش های غیر تهاجمی بوده که به راحتی قابل کنترل است. هیچ گونه سوختگی و یا عوارض دیگری در اثر لیفت سینه با لیزر ایجاد نمی شود و روشی مطمئن به حساب می آید که مواردی مانند اسکار و عفونت در جراحی ها را به کمترین میزان می رساند. پزشک به کمک مشورت با بیمار، جهت برطرف کردن درد حاصل از روش لیفت سینه با نخ، مناسب ترین تصمیم را می گیرد. پزشک در حدود 40 دقیقه پیش از شروع این روش، از کرم بی حس کننده استفاده می کند. استفاده از قرص ادویل و یا تیلنون نیز در کاهش این درد موثر است. احتمال ایجاد حس گرما برای فرد نیز وجود دارد که پس از مدتی این مورد نیز برطرف می شود.

ترماژ

شیوه دیگری است که به وسیله امواج رادیوفرکانسی که دارای انرژی زیاد می باشند، صورت گرفته و سسب کلاژن سازی و سفت نمودن بافت سینه می شود. ممکن است در اثر این روش، پوست کمی آسیب پیدا کند.

بوتاکس

در این روش جهت لیفت سینه، تزریق بوتاکس به داخل پوست صورت گرفته و سبب از بین رفتن چین و چروک و نیز جوان نمودن پوست و لیفت طبیعی آن می شود. نتایج ایجاد شده از این روش برای چند ماه ماندگاری خواهد داشت.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

تزریق پی آر پی به داخل قفسه فوقانی سینه، سبب لیفت و بهبود ظاهر این ناحیه می شود. این روش به کمک بی حس کننده صورت می گیرد. همچنین جریان خون و فرایند کلاژن سازی نیز در این روش تحریک می شود.

تزریق چربی و پی آر پی جهت لیفت سینه

به وسیله لیپوساکشن، تزریق چربی به سینه صورت می گیرد. در این روش از چربی های نواحی مختلف بدن استفاده شده و پس از پردازش آن، به بافت سینه تزریق خواهد شد. نتایج آن فوری حاصل می شود و در اثر این ناگهانی بزرگ شدن بافت سینه، عروق خونی مسدود شده و نیز حساسیت نواحی از نوک سینه ممکن است از دست رود. بهترین راه برای بهبود ظاهر پوست این قسمت، استفاده از عوامل تولید کننده کلاژن و نیز فاکتورهای رشد می باشد. به همین خاطر است که تزریق پی آر پی نیز به همراه تزریق چربی صورت می گیرد. از خون فرد برای تهیه پی آر پی استفاده می شود و در ادامه جداسازی فاکتورهای رشد تحت شرایطی از آن صورت می گیرد. بر اثر این روش، بافت و شکل سینه دچار تغییراتی شده و مشکلی برای از بین رفتن حساسیت در بافت این قسمت ایجاد نمی شود. همچنین این روش به لیفت به وسیله پی آر پی نیز معروف است. ماندگاری نتایج نیز در حدود 9 تا 18 ماه می باشد.

تزریق پی آر پی جهت جوان سازی سینه

بر اساس این روش، پی آر پی جهت جوانسازی سینه مورد استفاده قرار می گیرد. بانوانی که نسبت به سایز سینه های خود رضایت دارند ولی خواهان جوانسازی پوست این ناحیه و نیز بهبود سفتی آن و ایجاد حساسیت مجدد برای قسمت های از دست رفته می باشند، با این روش به خواسته خود می رسند. همانند دیگر روش های تزریق پی آر پی، در این شیوه هم 20 میلی لیتر از خون فرد تهیه خواهد شد. در ادامه داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می شود تا جداسازی خون و مشتقات آن بر اثر شرایطی انجام شود. در نهایت به وسیله سرنگ تزریق آن به قسمت مربوطه صورت می گیرد. این روش منجر به ایجاد بافت جدید نیز می شود.

تزریق ژل به سینه

با تزریق نمودن ژل هیالورونیک اسید، می توان ظاهر سینه را بهبود بخشید. زنانی که خواهان این تغییر می باشند ولی قصد انجام جراحی کاشت ایمپلنت را ندارند، این شیوه به آن ها پیشنهاد می شود. حداقل درد و ناراحتی با این روش که در مطب پزشک صورت می گیرد، برای فرد ایجاد می شود. نتایج ایجاد شده نیز سریعا نمایان می شود. هیچ عوارض خاصی بر اثر استفاده از آن ایجاد نمی کند. اما این نکته را بادی در نظر گرفت که به دلیل جدید بودن آن، اطلاعات مناسبی هنوز در دسترس نمی باشد.

به کارگیری کرم موضعی

کرم و پمادهای گوناگونی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند که ادعا می شود سبب لیفت سینه و سفت نمودن پوست می شوند. این کرم ها به عنوان روشی ماندگار برای از بین بردن افتادگی سینه مطرح نمی شوند و تنها به صورت موقت نتایجی را ایجاد می نمایند.